Vi tilbringer i snit en fjerdedel af vores liv med at blive undervist eller gå i skole (jeg har regnet børnehave med som undervisning, hvad det reelt er i dag).
Jeg har undervist på universitet, på en produktionsskole og på et gymnasium, og tænkt over, hvordan det skal gøres.
Seks principper for god undervisning – jeg fandt frem til dem i 2014, og de gælder stadig.
Kun en tåbe frygter ikke reformer. Om forslaget til reform at de videregående uddannelser, marts 23.
IT gør min undervisning bedre Jeg ville savne det, hvis det ikke var der.
Der foregår forskelsbehandling i folkeskolen, og det skal vi have gjort op med.
Brug for penge til nye erhvervsskoler – ellers bliver det endnu sværere at få elever.
Sådan fungerer karaktersystemet – ud fra mine praktiske erfaringer
Der er en del “kamelkarakterer” i gymnasiet – klasser deler sig i en gruppe stærke og en gruppe svage og opgivende elever.
Inklusion og eksklusion i praksis – Hvordan kan det lykkes, og hvornår skal man lade være?