Undervisning

Jeg har undervist helt tilbage fra 1987. På Københavns Universitet, på en produktionsskole, og jeg er i dag lektor på et gymnasium, så jeg har prøvet at undervise - nej, jeg har sandelig undervist - alle niveauer blandt unge.

Seks principper for god undervisning Om nogle principper for god undervisning og hvordan jeg har brugt dem på et kursus med usædvanligt tilfredse studerende. De er skrevet en gang i 2009, men er stadig aktuelle. Derfor står de øverst.

Der er en del ”kamelkarakterer” i gymnasiet. Det er et større problem, end om der bliver givet for mange høje karakterer. Bragt i Jyllands-Posten 11. juli 2017.

Sådan fungerer karaktersystemet. Jeg skrev det her, da nogle politikere som vidste usædvanligt lidt om karaktersystemet, truede med at lave det om. Bragt i Jyllands-Posten 14. august 2016.

Den nye gymnasiereform set nedefra med praktiske problemer og aktuelle behov. Bragt i Jyllandsposten 8. december 2014.

Inklusion og eksklusion i praksis. Hvordan kan det lykkes, og hvornår skal man lade være? Baseret på min undervisning af unge med autisme. Lagt ud på Videncenter for Autismes hjemmeside 1. april 2014.

Elever laver projekter af imponerende høj l kvalitet. Mine første erfaringer fra et teknisk gymnasium. Bragt i Jyllandsposten 8. oktober 2013.

Sommerskoler er ikke nok.Til elever som har problemer med dansk eller matematik. Bragt i Jyllandsposten 4. maj 2013.

Undervisning af unge autister i sociale færdigheder. Ina Kjøgx Pedersen, uddrag fra Weekendavisen, 5. april 2013.

Har lærerne overskud til omstilling? De aktuelle forhandlinger om en arbejdstidsaftale for lærerne er langt fra den virkelighed, hvor undervisningen foregår. Bragt i Jyllandsposten 2. marts 2013.