Mere content management

Pudsigt nok bruger fortalerne for content marketing ikke s?? meget plads p?? at beskrive kontekst, men holder sig til mest selve produktet. Ogs?? selvom content marketing i h??j grad handler om kontekst.

1. Kontekst er sp??ndende, s?? kunderne bliver tiltrukket og har lyst til at vide mere om det. For eksempel en video om en sev??rdighed der er s?? sp??ndende, at selv mennesker der ikke lige t??nker p?? at rejse gerne vil se den. Her er det bare vigtigt at videoen ikke bare er en reklame for et rejsem??l, men faktisk v??rd at se i sig selv.


Jeg lavede min f??rste website i 1998, efter at jeg havde skrevet en bog om at starte eget firma. Der var en del materiale om at starte eget firma, s?? personer der s??gte p?? emnet, havde en chance for at f?? ??je p?? bogen.

Forside til bogen Lav dit eget firma


2. Kontekst er delvist ukendt eller sv??rt at forst?? for kunderne,
s?? de vil have hj??lp til at v??lge det rigtige produkt. Det kan v??re pensioner hvor det er afg??rende at forst?? de faktorer som p??virker den fremtidige udvikling. Jeg tror ikke  at de fleste mennesker er ligeglade med deres pension, men de opgiver at tage stilling, n??r de f??ler at de savner viden.

Content marketing kan erstatte et personligt salg som er langt dyrere og mere tidskr??vende.

3. Komplekse produkter hvor det er sv??rt at v??lge det rigtige, eller forst?? hvordan de skal bruges. Det kan v??re kameraer, hvor du ikke f??r noget at vide om de begr??nsninger der er i et kamera eller hvordan du kan kompensere for dem og alligevel f?? et godt billede af barnet, der puster lysene ud p?? f??dselsdagskagen. 

Du f??r mere tilfredse kunder, n??r de forst??r produktets begr??nsninger og kan tage hensyn til dem.

Content marketing er specielt velegnet til videnstunge produkter. Computere og anden elektronik, hvor det er sv??rt at v??lge det rigtige. Forsikringer, realkredit, undervisning, bolig- eller hobbyprodukter, udstyr til rejser og friluftsliv, eller nye typer udstyr til virksomheder.