Amnestys indsamlingsorganisation

Historien om hvordan Amensty efterhånden brugte mere plads på indsamlinger end på at hjælpe andre. Bragt i Bladet Amnesty i begyndelsen af 2005.

Se også Lad os få frivillige tilbage på gaden

I December nummeret af Amnesty var der en artikel om storytelling. Hvad er det så for en "story" som Amnesty bringer videre. Det er fortællingen om en frivillig organisation som overtager metoder fra omsætningsfokuserede marketingsfolk og som samtidig kommer til at overtage en del af deres værdisæt. Det er historien om en professionalisering med "facere", "direct mail og telemarketing" hvor man bevidst bruger "storytelling" - beretninger om mennesker i nød - så tilhørerne eller modtagerne af brevet slipper noget tid eller nogle kontanter. At dømme efter artiklen har Amnesty taget ideerne om drømmesamfundet til sig og prøver at blive en organisation som sælger god samvittighed, oplevelser og en følelse af at yde omsorg til dem der vil betale for det. 

December nummeret bruger lige så meget plads på organisationen og på indsamling af penge som det bruger til at fortælle om menneskerettigheder og dem man vil hjælpe. Og mens beretningerne om dem man vil hjælpe er distancerede og refererende, så er er beretningerne om indsamlinger præget af direkte citater, entusiasme og et personligt engagement.  "Årets hverver" fortæller hvordan "face2face er en meget synlig hvervemetode". "Når du snakker med en person, giver du dig selv fuldt ud." Han roser oplæringen og sammenholdet mellem kollegerne og præsenterer i det hele taget en troværdig historie som eksemplificerer og konkretiserer den service-management ideologi som i firserne tog danske virksomheder rmed storm.

Samtidig er Amnesty naturligvis nødt til at udvikle nye oplevelser. Et område som man i dag satser på er vold mod kvinder. Her kan de fleste kvindelige bidragsydere umiddelbart identificere sig med ofrene. Det eneste problem er at emnet er deprimerende og forbundet med dårlige sociale forhold. Hvis det skal slå igennem er der brug for en ny og mere æstetisk udgave af historien. Derfor annoncerede Amnesty en  "anderledes og opsigtsvækkende cat-walk performance med mere end 100 optrædende" og en "kreativ koreografi" som ville "vise voldens mange ansigter". Organsationen annoncerede at ´"mødet mellem mode, musik og menneskerettigheder", var "et nyt og enestående event" som inkluderende "dansere fra Den Kongelige Ballet, dansegruppen Robodettes og en lang række modeller og skuespillere".

Ringen er sluttet, og Amnesty har skabt en historie som Hans Scherfig ikke kunne have skrevet bedre. Der var tale om et "storslået show" som fandt sted på Københavns Politigård samtidig med at der oppe i bygningen sad fanger indespærret under forhold som var ved at blive undersøgt af Folketingets Ombudsmand og som i følge en forsvarsadvokat var i strid med menneskerettighederne.

von der neuen herbst / winter - kollektion 2012 buttero präsentieren wir die hoch oben tanino sneaker.es kommt zur neuen saison in leder und velours - optionen.NIKE AIR ZOOM VOMERO 12auf diese schuhe sehen sie die handwerkliche qualität und all die schönen details, komm mit.NIKE FLYKNIT RACER HERRENwährend die beiden alle leder - versionen sehen fantastisch aus, aber die wildleder hohem sneaker mit pflanzlichen gegerbtes leder der gap ist unser favorit.NIKE ZOOM WINFLO 4alle drei turnschuhe sind jetzt in aktien tres bien.Adidas Yeezy Boost 350 V2levi & # 8217;Nike Air Zoom Elite 9 s auch weiterhin fr die eröffnung seines jngsten flagship - store in paris ber die berhmten champs - elys es.nachdem arbeitete fr die eröffnung mit pedro winter ed banger records und james murphy, sie haben jetzt gemeinsam mit graffiti - knstler shepard fairey zu produzieren und andre eine limited edition trucker jeans und jacken.Basketball Shoesähnlich wie die jacken, die wir gesehen haben,Adidas NMD bereits im vergangenen jahr fr die & # 8216;Nike Air Jordan kunst auf der straße und # 8217;NIKE LUNAREPIC LOW FLYKNIT 2 ausstellung im moca in los angeles, die klassische jeans und jacken von levi & # 8217; s custom stickereien auf den rcken.zum preis von 190 euro (235 dollar) die akten veröffentlichen am 14.Adidas Yeezy 350 Boos juni, die ausschließlich den neuen levi & # 8217; s paris laden.